*-*

Daisypath Anniversary tickers

Ahad, 12 Disember 2010

Nama Gelaran Tuk Si Artis.

10.00pm
11/12/10
Update pas mkn sup gear bosan box + sate kt warung BT bersama famili cik Palin..pewoot cam gunung ini suda pn full..tp klu ada sape2x nk blnja beger McD, aku on je skrg ni...dasar mmg tengkorak tembolok.

Mood: Kekenyangan + Kesyukuran (bersyukur sbb famili cik palin ni salu blanja2x aku g mkn2x, thx  yayang!)

Gelaran yg ku bg kpd si artis ni ialah kekasih hatiku pontinak ensem..aku ckup berkenaan btol ngan dia ni..tp dia lum ckup knal aku lg, camne ni???


Topic: Nama Gelaran utk Artis..Eh, opocot mak ko!..bkn artis la, nama gelaran, nama timbang timang- timangan , nama gedok gedik, sng kata nama manja r..xpn, nama keji ejekan aku yg mbr2x bg. tp sumua ni adalah nama aku k. tade kne mengena ngan nama artis...dan aku bukan la seorang artis..(Tipu ke xtipu ni??)

Nama keji Ejakan + Nama Mersa aku  yg mbr2x bg wktu Sekolah2x:

1. Mbr2x tadika smpai sekolah rendah darjah enom (sekolah yg sama)
- kawan2x pnggil farhana jer..cikgu- cikgi pn sama gak, pnggil farhana gak..kdg2x pnggil si comel (tipu ni!!!)
- tp ada mbr aku sorang ni pnggil aku FAR..far?? apa mendo ni?? eden terimo je..ble dia pnggil aku, aku rsa cam dia pnggil cam "jauh, oh jauh, sinilah kjap" ada ke ptot nama gelaran aku "JAUH"..isy2x..
- tp wktu darjah 6, aku dpt nama ejekan tip top r  iaitu fahana PITOK. korang tahu apa mksud pitok tue??crik sndr r dlm sumua kamus yg ada dlm dunia ni k..klu btol2 xdpt crik mksud nyer, nty aku bgtau k..aku pn nek eran+plik, nape la aku dpt nama ni..perghhh,  tumbuk lelaju jgk kang sorang2 dak klas aku ni..Golongan ini still pnggil nama ni smpai skrg..isy, xtelan dek zaman tol nama ni,,grrrr..ptot nyer pnggil la aku farhana comei ka, farhana shantek ka..bru sdp mata memandang, telinga mendengar.iye x?
P/s: Hanya golongan ini sahaja yg ley panggil aku "FAHANA PITOK", klu org len pnggil or sebut, aku bg penumbuk pedas aku ni*serius*


2.Mbr2x tingktn 1- tingktan 2
- Klu aku bgtau yg ni nama msti kompom korang plik kn..dak2x msa ni pnggil aku ANA..memandangkn rmai bebenor ana kt sekolah tue, maka masing-masing men"dajal"kn dri tuk bg nama gelaran berbeza-beza tuk setiap sorang Ana yg ada ketika itu..Dlm ingatan aku, klu xsilap sekolah tue ada ana Conda, ana Buntal, ana Rock,..nk tahu aku dpt gelaran Ana apa, meh tgk cni:
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
??
??
?
?
?
??
?
?
?
?

ANA TOMOK..sekian..(kome rsa geli geliman x?) aku rsa nk pitam tau ble ingt blk ni..
Msa ni geng Tomok iaitu Newboyz mmg ngetop abis r...pujaan ramai tu..lgu2 yg sering kedengaran ketika aku bsuh bju + mndi kt asrama msa ni ialah"sejarah mungkin berulang" nek menci nyampah aku..tp nyampah2x aku, nama tomok ni la yg melekat..cisskekk tol r....eden ngan paksa rela terimo jo namo ni...
aku bru pasan, muka aku msa kcik2x dlu lbh kurang cam tomok dlm gambo ni
euwww, muka i cam  artis tau nyah, jgn memain..
oh, Ana tomok..euwwww..
P/s: Hanya golongan ini sahaja yg ley panggil aku "ANA TOMOK", klu org len pnggil or sebut, aku bg penumbuk masam aku ni*serius*



3. Mbr2x Tingktn 3 (Bru pindah sekolh ni)
- Memula malu2x nk rapat ngan dak2 klas aku ni..tp da lme2x, perangai aku yg begitu sopan (Tipu ni!!!) ni terkeluar akhr nyer..mne x nyer, ckit2x, gelak, ckit2x,  pot pet pot pet, ckit2x ponteng klas (pastu kne cubit ngan ckgu, mbr aku yg kna, aku xkena..sbb cikgu tue suka baek ngan aku kot..:P
- Masa ni still panggil ANA lg..tp ko tahu ANA apa aku dpt time ni??
*
*
*
*
*
*
*
*
Ana ZENG..
tesen aku..ada saje je nk mendajalkan nama aku..grrrr...Zeng bermaksud "si cantik yg menawan+anggun(tipu ni!!)..korang crik sndr la apa mksud nyer k..
P/s: Hanya golongan ini sahaja yg ley panggil aku "ANA ZENG", klu org len pnggil or sebut, aku bg penumbuk pahit aku ni*serius* muka aku cam xserupa org sey..grrr




4. Mbr2x Tingktn 4 & 5 (Yahoo, pindah sekolah lg)
Oh, perkara yg sama sering berlaku..rmi bebenor dak2x pompuan yg sama nama ngan aku ni..agk2x wktu aku lahir tue, mmg nama ni femes kot..zaman 80an ada artis nama Farhana x? erkk..cian plk kn kt dak2x laen, klu dia pnggil farhana or Ana, kesemua budak yg bernama ini akn jd konpius.masing2x dlm ati akn pk"eh, dia panggil aku ke?" "dia panggil aku ke?" so aku yg bersifat dermawan ini telah mengubah nama sndr..uoll's, pnggil aku PAAN tau..ada ke ptot nama PAAN??kn nama dak boboy je tue, bis tue je nama yg terlintas kt pale aku msa tue..agk2x klu aku suoh diaorg pnggil aku SITI NURHALIZA, diaorg msti xnk kn2x, iyelah muka cam xbpe nk shantek kn2x..tp kn, tp kn,aku manis tau..(aku di"umpama"kn seperti msok kn dri dlm mesin basuh, pastu putarkn sndr..i loike!)
Ini sumua dak2x pandai Akaun kecuali aku dak civil..camne la aku ley rpat dak2x akaun ni??
ntah la..


5. Mbr2x Sekolah Tingktn 6 (1 sekolah ngan adk aku yg pompuan)
Yang ni mbr sebaya aku pnggil ANA .. dak2x bwh umo pnggil Kak FAHANA...sbb aku jd senior plng tua kt sekolah tue...bangga ckit r, dak2x len kne pnggil aku "akak" yg perangai xserupa akak2x ni..Tiap2x minggu msti cabot dr asrama sbb nk blk umah...yg kne mara adk aku r, cian dia kn2x....nasib mmg  malang xbaek coz 1 sekolah ngan aku..

6. Mbr2x Tingktan 6 (Ehem, ni sekolah terakhir aku)
Msa aku suoh dak2x ni pnggil aku PAAN, diaorg cam nk x nk je tau..iyelah, klas sebelah da ada nama PAAN, xkn la aku pn nk nama PAAN gak kn2x..ntah sape ntah yg bg nama gelaran "ANN" ni, aku xingt la..tp cam sopan + ayu ckit la nama ni..kne la tue ngan imej aku (Tipu ni!!!)..so reramai pnggil aku "ANN oh ANN" termsuk lah cikgu or ustaz or mkcik kntin (eh, mkcik kntin knal aku ker??)
guru klas sndr tade, so pinjam cikgu len jd guru klas...


skrg ni, aku nk org pnggil aku "si manis"
eh, tak la,,korang ley pnggil aku, farahana,fahana, ann or paan..
ini je nama yg aku suka dgr + sebut2x..
nama len, aku reject awl2x k

Ok, habis cite...dr smlm aku taip, bru arini siap...
12/12/2010
4.09pm
So korang ada nama gelaran plik2x x?
Meh la share..
Sharing is sexy gitu..

k bai.

18 ulasan:

Lady Shana Sweet berkata...

nama kat tadika: nurul
nama kat skolah randah : hasanah
nama kat skolah mngah form1-form 5 : no'ol
nama form 6 : nurul @ nool
nama kat U : loop, hasanah, nurul
nama kat blog : shana
nama ngn member2!! --> SENAH!!! paling tak bez!!
huhuhu

. Amiera . berkata...

tetbe aku rasa mcm penah nampak ko plak sebelum nih.. ble tgk pic f4 ko.. mengapakah? adakah? hahaha

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

lady shana sweet: senah??hahaha..biasa r tue..mbr2x suka mendajal kn2x

amiera: hah??bio btol??kt ner?

Sasa Al-Sharif berkata...

ana tomok memang cun :)
plis jgn tumbuk

Sha Shakina berkata...

u nk thu x subjek akaun i dipanggil FAR taw. huhu. :)) gelaran utk i x bnyk sgt sbb i x bnyk pindah skola.

standard 1-6 : Shakina
form 1-5 : Sha
Skrg (kt u) : Sha, Kina and ShaSha.

Haha. t'lalu bnyk pnggilan i kt uitm smpai i x thu nk ckp bila org tnye nk pnggil pe ni. haha.

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

sasa: grrrr...nk bg 1 penumbuk pahit kt u r..dush2x!!

sha: hahaha..nape byk sgt pnggilan kt u??

aliza berkata...

hye ana tomok..sht??
memaen jew.hehe

Yana Rashid berkata...

sy nak paggil awak ana tomok la.alasan kukuh: bila hari2 panggil macam doa awak dengan tomok ade jodoh.ngee he he.wahhh suweet kan sy.hye ana tomok,weee ;)

Airil Azmei(Sky EagLe) berkata...

nice blog...follow sni ^^

asfira aminuddin berkata...

haha. gambar tomok time dulu gila jambuu!

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

aliza: grrrr..ggt u kang..i shat la..jgn pnggil sy ana tomok tau..nty i bg penumbuk..tkot x?hehehe

yana: eeee, saje je tau dia ni..xnk la ada jdoh ngan tomok..huhu

airil: teng's

asfira: tau xpe..cam pompuan kn2

Sha Shakina berkata...

i pon x thu nape bnyk sgt pnggilan utk i. haha. bdk2 akaun pnggil i sha. kwn2 yg rapat dgn i pnggil i shasha plus dgn bdk2 course lain. roommates i pnggil kina plus dgn kwn2 dorg. pening i. kdg2 smpai tersasul. haha.

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

hahaha..
klu i pn jd tersasul..
hehehe..
pening kn nama gelaran yg byk ni
huhuhu

qellissa berkata...

uit byk nya nama..tp gambar tomok kecik2 mmg sejibik sejibon gambar farhana ler..hahahaha..baru akk pasan..

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

kak zura: tau xpe kak..tp sng nk knal pasti mbr2x ni..hehehe..ermm, sebjik ea kak??

Wan Gerrard berkata...

banyal tol nama..
kita orang panggil Gerrard je =P

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

gerrad: camne nk sebut ni??ssh nyer..hehehe..gurau je

MIE-MIE berkata...

aku..tiap2 tukar tmpt keje name aku brubah2...
name penuh...nurhasme...
bile tukar tpt keje ade yg panggil hasme, mimie yg latest ni CC aku panggil...shimi.......pelik betul la...penat aku ajo mimi...shimi gak die panggil....