*-*

Daisypath Anniversary tickers

Selasa, 28 Disember 2010

Borong Langsir Tahun Baru

            Pada 1 pagi yg hening, aku telah dikejutkan oleh suara ayahku untuk bangun pagi berserta MANDI..Dlm hati meronta2x "tak nak2x!" di tambah lg, syaiton memujuk2x " jangan bangun!" jangan bangun"..tp ku berjaya melawan bisikan-bisikan syoiton yg durjana itu..Hal ini disebabkan oleh ayahku yg telah menarik tanganku dr katil smpai aku btol2x jejak lantai + bg towel + ckp  "mandi ye syg!"..cukup ngade2x ye disini tp mmg itulah satu-satu cara yg berkesan tuk aku bangkit dr tdo klu di umah ayahanda..klu org len dpt ank cam aku ni, da lme kot aku kne makan penerajang..

Tujuan aku bangun pagi adalah untuk pergi ke tekstil nagoya batu pahat..anda tahu tempat ini menjual apa? bukan jual makanan, jajan, cokelat, mahupun jual orang yer, tempat ini menjual segala keturunan kain-kain yer..mcm2x jenis kain ada yer..ckp je nk kain apa, sumua ada..kain kapan pn ada jgk kot klu korang nak..

Matlamat kedatangan rombongan keluarga aku  ke tempat yg tiada menjual makanan ini adalah untuk membeli kain penutup rumah atau dengan kata manja nyer menjolikan segala duit yg ada semata-mata untuk langsuir langsir tahun baru..semangat nk sambut tahun baru dengan langsir baru (tipu2x)


oh..inikah langsir yg hendak dibeli??? maaf yer, org yg di gambar ini tidak dapat dijualbeli okie..hrmm, biasa la, kami kn keluarga "penjimat cermat" (aku terkecuali) maka kami akan membeli belah langsir mangsir di hujung-hujung tahun bagi menikmati diskaun yg ada..murah tue..langsir yg aku pegang ni just rm7 semester okie..


oh, inilah pembantu mama ku..tukang pilih corak2x langsir sampai berjam2x lama..proses memilih bagai nak rak..sekejap2x mama aku panggil adk aku "dik2x, kaler ini ok x? "ma suka yg ini lah".. adk aku plk "ma, kaler yg kt hujung sne lawa tau" kjap2x mama aku ckp "alah, yg ni tade corak bunga2x la" "adk, kaler ni cepat kotor la"...oh,mmg gamat la kdai tue ngan suara2x mereka tp xpe..tade pembeli lain selain kami sbb waktu tue mmg awl pagi..

 
ayah aku just duduk je pastu cakap "okie2x..cantik2x" tanpa tgk pn kain langsir yg adk aku tunjukkan tue...senang btol jd lelaki kn2x...aku pula just tahu menangkap-nangkap gambo je..nk jd tukang pemilih langsir, mmg xley la..mata aku jd rambang bambang ler..tatau mne 1 yg lawa.. 

inilah wang yg habis dikerja oleh langsir baru umah aku tue..berjuta2x melon abis...sekali kira2x mama ku membeli sebanyak 85meter  kain langsir + xtermasok lg kepala langsir + pengepitnyer lg...erkk.erkkk, last2x pekerja kt situ kne ngankut bawak msok dlm keta..cian2x..p/s: "abg nagoya, terima kasih yer...rerajin  kerja k..ingt bonus yg bos nk bg tue"hehehe..

k tue je perjalanan cite tuk arini...
k Salman Bhai..babai=)

18 ulasan:

Anisa Hang Tuah berkata...

foto first tu cantik

aresaliyana berkata...

jauhnyer shopping langsir.... menyeberang daerah tue...hehe...

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

anisa: teng's yang=)

aresa: hehehe...menyelam sambil minum air ni..kuang2x..hehee

honeyvsbee berkata...

sporting ayahnyer tuh, mcm best jer..

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

hehehe..
mmg sporting klu angin ngah baek
tp mmg sy salu suka manja2x camtu..
mcm nk kne peneranjang je kn2

kembatolo™ berkata...

reti jahit ke? haha
*soklan untuk anaknye, bukan maknye. haha

AfiQ berkata...

wah! seronok sopping langsir.. =)

Fatima berkata...

love the first picture & your header is lovely!

x

mahirahnazlim berkata...

first phot smart :)
wuu igt na raya je tuka lgsir . haha

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

kembatolo: eh, rsa mcam reti ckit2x kot..hahaha..xpelah, antar kdai jer langsir2x ni..hehehe

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

afiq: mmg seronok tp xseronok bila kne kuar wet tuk bayo..huhuhu

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

fatima: tenkiu so much dear:)

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

mahira: maceh3x..haha..time raya kami xtuko maka taun baru kne la tuko..huhu

Sasa Al-Sharif berkata...

berjuta2 melon habis. cis!

kirim salam dengan awek2 yg ada dekat sini

Hazwan Hakim berkata...

wah...raya baru abis beli lg langsir eh?? ke ada kenduri xlama lg ni??hehe

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

sasa: hehee..tade la sampai berjuta2x..saje je wat ayat gempak..kem slm awek ea?okie2x, len kli sy g sne, sy ckp k..hehe

hazwan: raya lps xtuko langsir pn, raya ni baru nk wat langsir..heheh

|ShaChaPe'ah| berkata...

awk cantik:)

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

isha: teng's=)