*-*

Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, 10 Disember 2010

Berjumpa Doktor LOVE.

Update pas wat roti telo berinti sardin..ayah mkn pastu dia ckp "sedap2x!!" tatau la klu ini trick beliau tuk ajar aku rajen2x ke dapor..pape pn, aku rsa cam bangga2x ckit r..kembang pn ada gak..ngeh3x..

Mood: Kesepian...huk3x..mne IB???(dia study la, esok2 nk exam!!dun be selfish ye Halia kentang)

Topic: Pengalaman menjadi doktor cinta=)

iyeee, dia la doktor cinta yang xbertauliah + byk menyesatkan org..tp kdg2 amat berguna pada shabat andai mahupun sedara mara..

Ermm, kdg2x cam besh je jd doktok luv2x ni..bg nasihat kt org, suoh org itu wat ni, wat tue..ermm, rsa cam dri ni dipakai dihargai plk ble sumua dgr ckp kita..(padahal soal cinta sndr pn xsistematik + tunggang langgang..guk3x.)

Nk share pengalaman ni menjadi doktor cinta ni...walupn xsmpai 10 org yg dpt kn khidmat nasihat free ni, tp aku still rsa bangga coz dpt tlng mbr2 sndr. cth:

situasi 1: tiada keyakinan tuk tackle awek/pakwe
M: Eh, aku ada nk usha awek sorang ni.tp aku takot la dia xterima aku.
Aku: Yek eleh, mne keberanian ko selama ni??
M: Alah, yg ni len la..aku cuak ckit ni
Aku: Ermm, pompuan ni sumua sma la..ko kn pakar bab2x usha awek2 ni.
M: Itu laen la..Aku rsa cam xlayak je nk ngorat dia tau
Aku: Oit2x, ko ni..ada plk ckp camni...ptot nyer ko kne berani + yakin ckit..pompuan ni suka kt lelaki yg berani + ada keyakinan tau..lg 1, klu ko nk btol2 kt dia, ko kne la tunjuk kt dia yg ko ni sungguh2 nk dia..ko blnja mkn ke, tepon+msg dia ari2x ke, ajak dia g jengjalan ke tempat-tempat menarik ke, bg dia adiah ke..aku yakin klu ko wat sumua ni, mau cair awek tue.
M: Iye ke?
Aku: Iyelah, dah2, ko g terus terang kt awek tue cepat2x..kang melepas plk klu org len sambar dlu..dah2, jgn sdey2..lg 1 aku nk ingatkn, pompuan ni xpentingkn paras rupa tau, dia penting sikap je tau..lg ko caring pasal dia, lg la cpat dia tngkap cintan ngan ko.*serius*
M: ea? k2x.Terima kasih tau


Situasi 2: Awek/Pakwe suda berubah ati
M: Aku rsa kn dia cam da xsuka kt aku lg je
Aku: Mne ko tahu ni?
M: Aku tahu r pas aku korek2 rhsia kt mbr2 ni
Aku: Ada ko tnya dia sndr?
M: Tade
Aku: Ermm, camni la..ko g tnya dia sndr pastu tnya dengan baek2xl..Ko bgtau prasaan ko kt dia skrg ni...ko jgn dgr kata-kta org len dlu sebelum ko dgr sndr dr mulut dia...mne tahu dia masalah ker.sape tahu kn2
M: Okie, aku try tnya nty.
Aku: Camni lah, ko jgn pksa2x suoh dia suka kt ko lg pas dia ckp dia da xsuka ko lg. lg ko pksa, lg dia menyampah + menci ko..btoi ni bai..ko nk ke truskn perhubungan ngan rasa terpksa + sebelah pihak je yg beria-ria..aku kompom, mmg akn berlaku sakit jiwa, sakit ati pastu jd gila..xsnggup aku nk antar ko ke tnjong rmbutan nty..abis r reputasi aku nty..hehe
M: ea?pape pn..teng's yer.

Pastu ble pesakit2 cinta aku ni abis mengadu + meluahkan perasaan, kompom dia akn ckp:
"eh, ko jgn bgtau sape2x tau"
"eh, ni rahsia bersama tau"
"eh, aku percya yg ko xkn cite kt org len kn2"
patut nyer mereka2x ini ckp
"eh, pasni aku blenja ko beger 10 bijik nk x?"
"eh, ko suka mkn nasi ayam x?, klu suka aku belanja ko ea?"
tp pape pn, aku mmg suka dgr msalah org len..rsa besh je dpt tlng wlaupn hanya tlng mendengar sahaja.
SAYA ADALAH PENDENGAR YG BAEK!(prsan lbh r minah ni!!)hehehe..mahu dpt kn nasihat sila taip ON CINTA ke 33299.


Hrmm, Cinta itu indah bila kita gunakan perkataan "SALING".
iye bai, CINTA itu ialah saling mengenali, saling menyukai, saling mencintai, saling menyayangi, saling merindu, saling mengasihi, saling menhargai, saling menjamin, saling menjaga hati + perasaan, saling membantu, saling memahami, saling bertolak ansur, saling bekerjasama, saling memberi, saling, dan saling lg serta saling lg..
pape pn msti SALING coz perhubungan itu kn melibatkan 2 org, maka kne la saling2x..(erkk, ayat apa ni??korang phm x??) euwww, jiwang2x

k tue je mahu membebel..
bai.
gud nyte.

11 ulasan:

m!da BucHuxX berkata...

eh, da hantar daa on CINTA naper tak leh erk. .??hehehe. .tiada dlm perkhidmatan laa.tak daftr lagi ye.:)

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

mida: hahaha...perkhidmtn xberoperai wktu tengah mlm la dear..hehehe..

mier@merr berkata...

saling menyaling ye doktor chenta?

Syafiq Rosli berkata...

wah ade bakat rupenye..:)

Kembo berkata...

hahaha... First.. tahniah la.. da dapat felaran DR.... walaupun sekadar DR cinta.. hehehe... then.. taip ONCINTA? erk~~ leh plak kn.. haha...
then.. saling? saling 2 kn jadi paling.. bila da smpi tahap maksima.. hahah~~

Sha Shakina berkata...

suka2 baca post ni. best kan jd doc love? i selalu jd doc love. i suka dgr luahan org tntng love mereka tp bila i juz pendam je. hehe.

. Amiera . berkata...

tak sangka ko ni berbakat.. awat x amik minor B&K.. hak3

iszieylyanziy berkata...

hehe,,nak daftar gak lah,,haha

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

mier: iye...msti SALING MENYALING,,,ingt yer.hehehe

syafiq rosli: bakat terpendam ni..kui2x..amacam ley diterima x?

kembo: terima kasih la yer...ermm, bila da jd paling, mmg hebat la..

sha: u pendam???xpe2x, bio i yg jd doktor love u k..hehe

amiera: aku nk ambk minor tue tp kos aku mne la buka minor2x ni..huhu

isziey: meh2x, pat2 dftr yer dik

kay yea berkata...

pinjam doctor cinta leh??haha~ :p

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

kay ea: nk pinjam???erkkk, ner ley,,,