*-*

Daisypath Anniversary tickers

Sabtu, 6 November 2010

Really Love u Mr. F! part 1

Mr. F means Mr. Fotgrafi


Tiada permulaan,
Maka tiada tiada jugak pertengahan mahupun pengakhirannya..

Begitu juga ngan hobi+minat+passion aku terhadap bidang fotografi ni..
Segala-gala bermula semenjak aku meng"add" subject FOTOGRAFI msa sem 3 tahun 2009 yg lalu...
Now, i really2x luv photography so damn much!!!
dan aku msih belajar semasa ke semasa utk snap+pic ngan cara yg btol=)
nk g berguru ngan photgher hebat2x, xde wet plk.so blja nagn "syeikh google"jelah..


"A photograph is a secret about a secret. The more it tells you the less you know". ini pinjam ayat dr incik mohd razali..he3x..

Ok, cite2 pasal fotografi ni, inilah antara pic2x aku waktu mula2x pegang+ sentuh+ manja2x ngan camera canggih2x..


Kem Fotografi UP*I bagi pelajar-pelajar UKP3120 sesi 2009
Venue: Sg. samak,Tanjong Malim
Date  : 16/8/09

Permulaan

kami berjalan kaki sahaja menuju lokasi yg diidamkan..tade transpot..huhu
first time g sg.samak ni..

muka excited gler nk join kem ni..hoyeahhh!!!
pastu berjln ckit, aku ngadu kt mbr "penat3x!" ko bley seret aku berjalan?"
dsar mmg mnja+ ngade2x  btol r

otw berjalan, singgah2 jap g snap2x pic kami..
padahal lect suoh snap pic yg berada di persekitaraan,
bkn tngkp pic sndr..tp nk wat camne kn, masing2 da beso.
ikut pale + perangai buruk masing2 la kn2.

aku suka bawa beg itam beso tue..
beg camera canggih mmg suka bwk kn2, cuba klu beg isi durian + taik..kompom aku xnk bwk.

Pertengahan

godek2x camera..praktis pe yg da belajar mse klas2 sebelum ni..
tp har*m, satu pe pn aku xphm.
aku men tibai je msa snap pic ni..

smpai camni skali, gaya menembak aku
xsesuai klu mkcik2 pndang..jatuh sham aku nk jd menantu pilihan..

ble tgk pic ni blk, bru aku sedo, aku takot ngan chaya matahari yg pnas2x itu.
iyelah, aku dah la itam, kang bertambh2 itam plk..nk jd ireng pulak..huhu

pas snap pic, kte msti tgk hasil nyer kn..
kata nk yg terbaek, so kne wat camni..
tngkap sebanyak mungkin subject yg kte nk shoot tue, ini akan memudahkn kte tuk plih pic mne yg terbaek k

Hasilnya...Cubaan menembak yang pertama:

pic 1 (plzz komen)
sebarang kritikan membina adalah digalakkan

pic 2



ini masa aku snap gambar tuk potrait..
biasa la, muka xfotogenik + huduh, mmg kne jdk photogrpher yg xbertauliah + xberbayar ni..

so, inilah hasilnya

pic 1

pic 2

pic 3
crdt to her coz pndai posing2 cam model..
org nyer pn cntik+ comei kn2..
Pengakhiran

inilah geng bas sekolah, eh bkn,
geng BERJALAN KAKI aku..
3 org

+ 2org = 4org

Tidak lupa juga wat lect kami ( WAK KUMIS) & tutor kami (DD)..Thx u so much!!
uol's really meant to me=)

inilah tutor aku..xley ditayangkn muka nyer..takot korang xtdo mlm plk kang..dia sgt ensem+macho+bergaya+diminati ramai..dan dia jgk adalh....ermmm....xnk cite la..

k r babai...

muka hepi ni...
sbb aku dpt A dlm subject fotografi ni msa dpt result sem3 ..
alhamdulillah...hehehee

p/s: kpd incik bhgia, sila pulang ke umah berhati+hati..xsbo nk tgu awk dtg kt sy..hahaha(gatai2x) heart u so much!

11 ulasan:

dayah berkata...

syukur tahniah A

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

yup..
alhamdulliah..
dpt A..
hehehe

~aSHa~ berkata...

nice piccas....

usaha lagi ye dik...

satu lagi blogger yg menarik picture edy tu...
http://danielzaidi.blogspot.com/

bleh tgk2 gambar dia...akak suka jugak tgh hasil dia..

nti leh amik gambo akak lak ye...

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

thx akak..
sdng berusaha ni..
ermm, ambk gambo akak,
ley je tp kne posing cam model ler.
hehehe

M I A J A M A L U D D I N berkata...

dah follow awk, follow sy jugak keyh? hehe.. ^_^

~cik tiram~ berkata...

cantek...:)

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

Mia: okie2x=) btw, thx k..

cik tiram: maceh3x..tp apa yg cntek?

Juliet_iRa~" berkata...

pic potrait tu cantik..nice..:)..
keep it up!

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

teng's ira..

qellissa berkata...

akak igt jatuh chenta ngan sapelah td..cantek ar gambar2 tu..akk pon dah jatuh chenta dgn incik F

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

hahaha..
saje je wat gempak tajuk post tue.
hehehe...
eh kak, jatuh cinta ngan MR F fotogrfi je tau, jgn MR F len.
hehhee