*-*

Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, 26 November 2010

Lelaki yg Selalu ku Pelok + Cium ..

Suda 11hari aku tidak menge"post" apa2x entry dlm belog..rindu.rindu..sumpah, mmg RINDU!! k, bg cium + pelok ketat2x  kt nuffnagg, polower, dashboard, box tuk chat2x, komen2x org + entry lama..wa rindu benda ni sumua dow..muah3x! 
MyEm0.Com
nape aku menyepikan dri? Sbb nyer....nty aku cite kt entry len..sbb skrg ni aku nk cite benda len.




Topic: Chelita pasal Ayah, Bapak, Apak, Abah, Daddy, Papa K.A.N.D.U.N.G halia kentang.lelaki kesayangan aku no1.
(aku terpksa caps lock kn words kandung tue coz aku kn ada byk bapak2 angkt ni;p) entry ni tade kaitan ngn hari bapa or bestday bapa aku tp entry ni aku wat khusus sempena aku merindui dia..ngeh3x..


Sememangnya tidak dinafikan bahawa tanggungjawab menjadi seorang ayah itu besar dan jasanya kepada anak-anak nya mmg tidak ternilai dengan wang ringgit dan sebagainya..*diam* alah, aku cam nk emo2x + tacing ni, xpe2x, ku gagah perkasakan tuk menaip perihal ayah kandungku wlaupun air mata cam nk bertakung2 je ni..nk Ayah!!!


ok, ini lah ayahku yg ku sayang + lebiu2x
nama: rahsia atas kehendak aku..
tarikh lahir: 04.04.1957
Bil Isteri:1 sahaja iaitu ibu kandungku..masih kosong 3.hehehe
Bil Anak: 6 orang = 3 ultramen lelaki, 3 sailormoon perempuan


OK, ini dia serba sedikit pasal ayah HALIA KENTANG..

1. Masa kcik2x dlu, aku ngan adik beradik jarang jumpa ayah aku..lg2x ketiak ketika umo 1ari- 11taun..mama aku yg beso kn anak nyer ni ..ada 6 org ank plk tue. eh, aku xjumpa ayah aku bkn sbb ayah aku lari umah ok, tp g bekerja di oversea Singapore..dlu umo 2, 3 taun aku xbpe rapat ngn ayah tp umo da angka beso2x ni bru rapat sgt..dlu ayh aku nmpk cam org bujang + slim kot, tue yg dia xbiasa kendong2 ank ni..nk jga imej la kata kn..smpai kn ada 1 ari dia yg antar aku g sekolah wktu aku darjah 2, ada lah ustazah ni tnya kt aku "yg antar td tue, abg awk ke?" awrrrr, ada ati nk ngorat ayah aku, mau kne sesah ngn parang ngan mama aku ke?..

2. Ayah aku xsuka kalu ank-ank dia pnggil abah ka, daddy ka, bapak ka, papa ka..Dia nk anak dia panggil ayah ensem bkn ayah muncit k..ayah comel lg la dia suka..yg penting AYAH okie! tp ada 1 ari aku sengaja pnggil bapak..aku jerit "bapak, oh bapak, jom makan!" dia wat bodo xlayan je ngan jeritan-jeritan aku yg kedengaran smpai umah jiran tue;(

3. Kalu org tnya kenapa awk syg ayah awk? msti aku akn jwab, sbb dia besh, penyayang, pemurah, kelakar,baek ati, memahami, rock + etc...iye, aku xtipu..ayah aku mmg besh! sumpah, mmg besh giler! Untung aku lahir2x, ada ayah cam dia..cuba bayangkn klu aku lahir ber"ayah"kn Sultan or Raja, msti kureng besh kot..hehehe 

ermm, xbesh la cite tnpa gambo..k r, aku cite berdasarkan gambo jelah.


ayah aku mmg rock..
korang nmpk x, kasut pe yg dia pakai?
aku pn xpasti jenama umbro ka, nike ka, onitsuka tiger ka
yg penting sejenis kasut sukan or futsal + sewaktu dengannya..
bila org tgk dia dr rmbut smpai seluar mcm pak aji,
tp bila tgk tang kasut, itulah ayah aku..
oh, tang pewoot tue mmg camtu..
muncit is sexy okie!

inilah aku anak bapak!
eh, sebenarnya kitaorg ni berlakon je..
kehidupan sebenar kami tidak lah se"ALIM" begitu..
saja nk pelbagai kn pose2x gambo.
aku mmg suka bergambo,
kalu aku suka, ayah aku lg la berganda2x suka.
iyelah, ank borek, bpk rintik la kata kn,,


aku paling suka menyelit-yelit + mengade-ngade ngan ayah aku..
kalu duk sblh tue,klu xrapat2x mmg xsah la..
lg2x, klu tgk cite antu kt tb,
kompom aku nyuruk kt belakang bdn ayah aku smbil pelok2x dia..
pastu tnya dia "yah, antu tue da kuar lum?" "yah, antu tue ada lg ke?" yah, da abis lum agenda antu tue mengamok?" yah, antu apa yg kuar tue?" ckit2x, yah,yah, yah..yg penting aku da mcm bkn tgk cite antu tp aku dgr cite antu dr ayah aku.
tp ayah aku xkisah, dia rilek je jwb je sumua.
klu bpk org len, kompom aku da kne tampo lelaju. xpn tinggalkn aku kt tempat2 gelap sorang2x..arghh, tidak!!
tp itulah, ayh aku xkisah sumua tue, dia tahu ank dia ni penakut kurang berani ckit;p..
tp dia suka suoh aku tutup reban ayam kesayangan dia..gelap aww kwsn reban ayam tue,
tp xpelah, aku redha jer..bkn salu pn tulun dia kn2


 gambo ini diambil berlokasikan masjid abu bakar kt johor bahru.
korang tahu kenapa kami berada disini..
sbb aku ngade2x pujuk2x + rayu2x kt ayah aku nk solat dzhur kt cni..
ingt kn ayah aku cam xnk tunaikan permintaan aku ni,
rupanyer dia menrealisasikn jua..ngeh3x..:)
MyEm0.Com
ingt kn xjd g sbb waktu tu da pkul12.45pm kitaorg kt Taman BBU lg,
kn jauh dr uda nk ke msjd ni, smpi sesat2 jln lg coz kt situ ngh ada repair2x jln
tp ngn ssh payah ayah aku berusaha , kitaorg smpai gak kt sne..
one thing tht i like bout my ayah is he never ever makes me disappointed..
dia snggup ssh payah tuk gembira kn hati ank dare sorang dia ni..
cth nyer: ble aku kt umah ayahanda, ble aku kehabisan topup, aku akn g gedik2x bisik2 kt telinga ayah aku ckp "yah, nk topup 5henget bley?"
pastu dia senyum n tros bg wet Rm10 aw..
hehehe


ermmm,ada lg 1 keistimewaan ayah aku yg aku suka..iaitu ayah pndai masak..tp bkn msak gulai rendang ke apa, msak  2 benda je yg bapak aku master ckit dr mama aku.
iaitu masak bakar SATE,+ wat roti canai + murtabak.
sebagai ank + ayah yg suka mkn, mkn, MAKAN, kitaorg akn wat mjlis mkn2x.
cam mjlis bakar2x umah sate..sdap tol sate yg dibakar oleh ayah aku.
klu aku + adk2x aku bakar, kompom jd sate rentung @ sate itam.
bapak aku wat roti canai pn sdap gak..
klu cuti sem, pg2x, pas solat subuh, aku g dapur tros order.
"yah, nk murtabak 1 tau, letak daging lebih ckit"
ayah akn panggil aku "ciput, roti kamu da siap! meh mkn!"
smpai kn kdg2x aku lupa sama ada aku da gsok gg ke blum, tp dengan slumber aku melantak jer.

sebagai ayah..dia nk sumua ank dia berjaya..
dan alhamdulillah, ank-ank nyer berjaya msuk U..
walaupn aku kategori bengap kurang pndai ckit berbanding adk beradk yg len,
tp aku tetap berjaya mendaftr di U..
terima kasih AYAH!
sbb dia telah bersusah payah pindah2 kn aku sekolah sepanjang tempoh persekolahan menengah aku ni..
korang nk tahu, bpe sekolah menengah yg aku pernah dftr?
6 sekolah jer sumua nyer..
asik2x pindah sekolah je keja aku ni..
hehehe


Ermmm, abis suda cite pasal ayah aku..klu aku duk jauh2 ngan ayah aku (aku=perak, ayah=johor), aku salu akan buat 1 benda ni..nk tahu pe?
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
jeng.jeng.jeng.



CALL r, pe lg..
call tuk ngadu2x + cite2x + gosip2x ngan ayah aku..
kdg2 mama aku mara tego ayah aku sbb borak ngan aku lme sgt smpai krdt nset mama aku abis.
hehehehe..
antara dialog yg ku kerap ckp:
"yah, pos la duit mknan yg ada kt umah tue ke perak"
hehehehe..

ermmmm.....
yg penting aku sangat sangat sangat menyayangi + merindui + mencintai ayah aku..
walaupun dia suka pnggil aku nagn gelaran "ciput oh ciput" tp aku xkesah pn..
sbb dia sorang je ley pnggil aku ngan nama ni, klu org len klu pnggil aku ngan gelaran ni, aku akn bg PENUMBUK!!!!.*serius*

k wasalam..
babai



12 ulasan:

Leya berkata...

hehe sme2..
i pn 11 hari x post..ahaks ;p
sayang dd i juge...

=)

cintaiIlahi berkata...

bestnye ade ayah agi..:'(

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

leya: eh, camne kte ley sama??hehehe

mima: xpe2x, yg pergi tetap pergi..yg penting awk sayang mama awk ketat2x ok.

Emilia Emira berkata...

bace entri neh ttbe rindu abah laa plak..=))

Tanpa Nama berkata...

i syg papa i jugk..syg mama i jugk...
hehehee..

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

emilia: pat2 call ayh awk klu rindu dia.heheh

unknown: sumua org kt dunia mmg akn syg mama+apak dia.:)

Lily Al-Jamilullail berkata...

so lucky u ar..:)

Sasa Al-Sharif berkata...

lepas ni cerita mak pulak. tak aci kalu ayah ja

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

yes dear..
i'm feel lucky too coz get BFF like u:)

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

sasa: okie2x..mmg i nk wat pn..hehehe

Tanpa Nama berkata...

ciput oh ciput...hahahaaa
tp ajak g kebun x nk...hahaaa

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

adikku apiz:
sila bubuh la nama anda or create akaun google..
oh, aku mmg xnk g