*-*

Daisypath Anniversary tickers

Khamis, 3 Februari 2011

Anjing sape masuk dlm umah sewa aku ni??

Entry yg ku taip arini adalah bertujuan untuk mengadu nasib malangku yg berlaku pd minggu lepas...cerita da berkulat + berhingus  meleleh baru nak taip kt belog ni, tp xpelah memandangkan ini pengalaman first aku, aku jadi berkobar-kobar untuk bertaip kt cni utk pendoman sumua org..

Cer cite cer cite bermula pada 1 pagi petang yang hening aku seorang gadis yg rajin lagi lemah lembut sedang menyidai kain baju seluar yang selesai dicuci secara manual (sadis tol umah sewa ku, umah tade mesin basuh okie) sambil membuat muka macam menantu pilihan Malaya (motif: jiran sebelah umah aku kn kaum Adam maka paham2x ler..huahuahua.boleh?). sedang aku syok membuat projek sidai menyidai ni tetiba ada satu mahluk tuhan paling seksi cuba menyelinap masuk ke kawasan umah aku..dengan slumber nyer aku truskan projekku ini tanpa ada sebutir perasaan risau + bimbang pn nak..

lbh kurang sama je kn mereka ini??

iyeee, inilah mahluk kecil yang cuba memasuki kawasan penempatan aku..masa memula dia cuba menyelinap masuk melalui pagar umah aku tue, aku mati-mati hidup-hidup  ingatkan seorang seekor kucing..iyelah, jiran sebelah umah aku ini ada bela membela 2 ekor anak kucing..so aku teruskan jelah projek ku ini..tp alangkah terkejut nyer bila mahluk ni btol2x dpn mata adalah 

ank si bulldog.korang rsa comel x??erkkk

seekor anak anjing..masa mula-mula dia dkat2x ngan aku, aku cam plik ckit, nape la muka anak kucing len mcm jer..tetiba baru aku perasan "eh, anjing r!!!"

lbh kurang camni lah ank anjing yg msuk umah aku..

aku yg cepat naek panik ni, trus jerit "arhhhhh, anjing2x!!!" cepat2x aku jerit kt mbr aku yg leka mengosok bju "sarah, anjing2x!!" mbr aku pulak cepat2x jerit "wey, tutup pintu beso,tutup pintu!!!" aku yg cuak2x ni trus heret dia masuk bilik aku pastu kunci pintu bilik...(ada ke ptot kunci pintu blik??ptot nyer kunci pintu beso/utama kn2x?? nak wat camne da terlampau panik sgt) huhuhu...

ank anjing tue pe lg, dia ngan slumber wat lawatan zon kt dlm umah aku tue..pastu si mbr aku yg duk bilik belakang pun kuar..dia nk tgk pe berlaku..iyelah, dah aku + sarah jerit melolong2x  msti la mereka kuar bilik kn2..tgk2x hambek ko, anjing rupa nyer..maka diaorg pun cpat2x msuk bilik, kunci blik..
masing2x dlm bilik  tepon sesama sndr, masing-masing tanya soalan yg sama "wey, sape nk halau kuar??"..si sarah menjerit-jerit dengan mengeluarkan ayat-ayat sebegini "halia kentang, ko tepon si taylor wift tue, mintk tolong dia kuarkan anjing ni!!!" aku plk cam serba slh plk nk call si taylor ni, iyelah aku kn org yg xsuka menyusahkan org len..(taip sambil wat gaya sentap)...last2x aku biarkan je si sarah ni terjerit2x..hahaha..maka tade sape yg berani kuar bilik tuk menghalau ank anjing tue..Adalah dlm 15minit gitu, dengan kuasa Allah, maka anjing tue kuar la dengan sndr nyer...fuh , lega2x...selamat2x..

sebaek ank anjing yg masuk umah, klu anak babi agak nyer camne la yer???
mintak dijauhkan la..huhuhu

p/s: kalau anjing tue kering atau xbasah, kita xpayah samak kn lantai tue??

15 ulasan:

ninot berkata...

kah3...gelak guling2 ak bace...sape plak taylor swift ni??jijie ke??
wakaka..sarah2x

a little less conversation berkata...

mesti anak anjing tu terpinga2 tengok gelagat korg..hahaha

kalau kering xperlu kot samak..tp klau tapak kaki anjing tu basah cane? hahaha

aishah berkata...

hehe..lau sy pn panik if anjing masuk dlm rumah..

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

ninot: taylor wift adalah pettrissa la..dia kn dihalalkan bila pegang anjing..xkn la jijie..jijie pn nek terkejut gak tau..hahah

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

a little less C:alah, xley ragu2x ni..sy yakin tapak kaki anjing tue kering..hehehe..ermmm, anjing tue terpingga2x, kami pulak menjerit2x..bgus la tue:)

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

aishah: tau xpe...sekali seumur idup, amjing msuk umah ni,..pengalaman ngeri btol la..huhu

ninot berkata...

la..ak x bajet la taylor swift tu pet, ptutnya ko kena ckp JLo bru sesuai ngn pet..hehe

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

hahahaha
Jlo??
hot sangat tue
kah kah kah..

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

ninot: sorilah, tiket i lambat sgt..klu ley, u blk dlu la..cian u, kne tgu i nty..huhuhu

The Crow Empire berkata...

haha Ayok tak tahu, anak anjing masuk ruma. keh2.. wajib samak sebab tak kira kecil atau besar, ia tetap anjing. bukan soal barsah atau tak. Soalnye awak yakin ke tak ke setitis pun air liur anak anjing tu? so klau was2. kene cuci. Cuci 7 kali di dahului dgn cucian air tanah. Rujuk sini :

Kemudian, apakah cucian tersebut wajib dengan tujuh kali basuhan diawali dengan campuran tanah atau boleh dicuci dengan apa sahaja yang bersifat menyucikan? Di sini para fuqaha berbeza pendapat sama ada boleh menggunakan sabun bagi menggantikan tanah. Syaikh al- Qaradhawi dalam bukunya Fiqh al-Thaharah, ms 61-63 menerangkan bahawa sebahagian fuqaha Syafi`iyyah dan Hanabilah kontemporer membolehkan penggunaan sabun. Bahkan Mazhab Maliki mengatakan penggunaan tanah/debu adalah tidak wajib, ia sunnah sahaja.

Tak perlulah guna air tanah. Mula2 cuci dengan dettol. kemudian bilas dengan air bersih sehingga yakin bersih.

Susah klau bab anjing ni. Kalau anak beruang comel yg masuk, kompom tak yah samak. hehehe..

(^___^)

sy komen panjang. jangan mara aaa.. keh2..

ninot berkata...

ala u, x besh la xpat blek saing u..hukhukhuk

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

the crow: thx bgtau hal ni...

ninot: alah...nk wat camne..xde rezeki.huhuh

IzwanNie berkata...

nsb anjing tu masuk jew x kejar korang.. kena kejar anjing lagi sadis.. huhu.. sy fobia ngan anjing ni.. pantang nmpk anjg darah stop mengalir sebbnya pernah kena kjr anjing.. T__T

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

la, iye ker??
cian nyer awk..
sebaek r dia xkejo2x kami
klu x, tatau la pe yg berlaku..huhuhu

farina berkata...

ann! sy terbayangkan cara awak menjerit2..haha.. lawak2.. seb baik anjing tu pon bertindak sopan, kot dia wat gesel2..lagi naya :p