*-*

Daisypath Anniversary tickers

Rabu, 27 Oktober 2010

RPH versi aku

topik: RPH ..

korang tahu apa itu RPH?
klu tatau chek da habaq kt cni k..
RPH adlah RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN.
RPH ini diguna pakai di sekolah2x sahaja bkn kt di pasar ikan, dapur , disko + etc
dan pengguna tuk RPH ini adalah seorang GURU..bkn loyer, doktor, nurse, jurutera, tentera, polis, pegawai perkhidmtn pelanggan
aku lbh suka gelarkn RPH ini adalah momok itam
sbb aku benci antu+kegelapan

sebagai student tuk jd cikgu, kami dilatih, dididik, dipaksa, diarahkan tuk wat momok itam itu..
aku benci wat momok itam ni coz klu wat msti kne berhelai-helai means 8 helai ke atas bru lect macho aku tue terima..
ermmm, sebaek r wat dlm kumpulan,
klu sorang2 lme da aku drop subjek ni...

Perasaan ketika buat momok itam @ tugasan EDu ini:
- pening
-nk muntah-muntah (kmi bkn ibu mengandung)
- serabot
- otak jd jem
- keja asik nk g blik org len je coz nk tgk+ tiru momok itam diaorg


Dan semasa momok ini msti ada perbalahan + percakaran camni dialog dibawah:

bok bok: eh, kita tulis objektif ni..tlng bg idea ckit..(petaip momok itam
bik bik: ermmm, pelajar dapat memahami..bla..bla..bla..
bok bok: eh, xley guna perktaan memahami r, tue kn implisit
buk buk: ok, pelajar dapat mengetahui..bla..bla..bla..
bok bok: mne ley guna "mengetahui"..camne kita nk nilai pelajar tue dpt tahu ke x?
bik bik: ok2x, pelajar dapat menghayati..bla..bla..bla..
bok bok: xley2x...camne kita nk tahu pelajar tue dpt hayati?
buk buk: arghhh, apa ni...sumua slh!
bok bok: ntah la, incik burn salu ckp mcm ni kn ble kte wat ayat2 camtu..(bab kritik, bok2x plng hebat)

pastu bok-bok, bik-bik, dan buk buk akan ckp" dah la, jom la tdo!" smbng esok je....

oh momok itam!
ko tahu bahawa aku sangat menci ko!
tiap kali aku jumpa ko,
aku rasa mcm nk pening+pitam.
kenapa ko wujud?
kenapa ko harus ku utama kn?
kenapa?
kenapa?
kenapa?

bila kah ini sumua mahu berakhir???

camni la keadaan kami ketika wat MOMOK ITAM...
pfsttt: betapa stress nyer kami tuk menjayakan tugasan EDU 3034 ni..
semoga lect macho membagi + memberi kami A..
amin





2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

stresssssss...

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

btoi2x..
tekan+an= tekanan