*-*

Daisypath Anniversary tickers

Selasa, 31 Januari 2012

Ciri-ciri lelaki ku...

penantian yang diharapkan..

tahun 2012, umur pun semakin meningkat
maka perancangan untuk mengubah cara hidup telah membuak-buak dalam hati ku..
ditambah lagi dengan keadaan di mana kawan-kawan yang telah berkahwin meningkat hari demi hari..
siapa yang tak jeles wey tapi takpelah sudah itu perjalanan hidup diaorang kan..
tahniah okie!

hmmm...
nak kahwin tapi tak sedia
nak kahwin tapi takde duit
nak kahwin tapi calon suami tidak diketahui..erkk


MAKA dengan ini aku nak senaraikan ciri-ciri untuk menjadi LELAKI HALAL ku.
1. tak alim tapi solat lima waktunya dijaga dan boleh bimbing aku untuk jadi isteri solehah
2. tak kaya tapi boleh menanggung kemampuan/keinginanku dengan selesa
3. tak kacak tapi mata aku sedap memandang mukanya
4. tak putih tapi janganlah hitam macam negro
5. tak serius tapi janganlah asyik 24jam bergurau je.
6. tak merokok sebab itu kriteria calon menantu bapak aku..
7. nakal tapi nakal cikit-cikit jelah, bukannya jahat seperti penjenayah
8. egois tapi sesekali kenalah mengalah dengan aku or bagi aku peluang untuk menang
    bila kitaorang berperang
9. pandai masak sikit (reti buat sup ayam je pn boleh) sebab aku nak belajar masak
    dengannya
10. tak perlu 24jam nak msg or call aku tapi satu msg untuk 1 hari cukuplah
11. tak romantis tapi sesekali bagi barang kemas pun ok jgk..


ok, cukuplah 11 kriteria ni..lagipun aku bukanlah perempuan yang hebat untuk mencari lelaki yang hebat..aku adalah insan yang sederhana untuk menuju ke arah kesempurnaan..

sekarang ini aku tatau siapa empunya diri yang menjadi LELAKI HALALku nanti
tapi aku mengharapkan dia ada kriteria yang aku senaraikan..amin..takde 11 pun, ada 2, 3 pun takpelah..



6 ulasan:

Innanie | Ariffin berkata...

Alhamdulillah, moga dipertemukan dengan si dia yang soleh dan boleh menjadi imam terbaik dalam hidup awak!

. Amiera . berkata...

yg no 11 aku suka.. muahahahahaha

izuddinrahim berkata...

11? perghh.. bagi lagi satu, cukup sedozen. hahaha

Anis Adila Aris berkata...

bagus..bagus.. ada impian.. hehe

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

inannie:amin..teng's sbb doakan yg baik2 kat sy:)

amiera: ko suka?aku lagi suka wey..heehe

izudin: aah kn..tapi aku nak 11 je..kang lebih2 xkawin sampai tua nty..huhuhu

anis: mstilah kena ada impian..tp moga impian ini jadi kenyataan lah..

Aida Azryn berkata...

eh same la ciri2 yang aida nak. :P