*-*

Daisypath Anniversary tickers

Rabu, 2 Februari 2011

ya Allah, Jauhkan diriku dari menjadi anak derhaka..amin..

Macam biasa, hari ini tade pape yg menarik buat diriku..maka keja nya adalah tonton cite korea saje..wee:)
Tetiba terbuka kt utube pasal iklan2x petronas..sungguh menginsafkan iklan2x nyer tp dlm bebanyak iklannya, iklan yg aku paling suka + rasa cam nanges  ialah iklan:


1. Iklan "no charge" ni..
Teringat dlu wktu kcik2x (kitaran umur 6taun-12taun) , tiap kali tolong urut mak, msti dapat upah 20sen...tiap kali siram pokok bunga mak  msti dapat upah 20sen..tiap kali tolong angkat kain di jemuran, msti dapat upah 20sen..tiap kali tolong tanggalkan stoking dr kaki ayh bru blk keja, msti dapat 20 sen jugak..sumua nyer keja msti ada upah..Tanpa ku sedari, ayah + mama tak pernah sekalipun meminta upah tiap kali mereka melakukan sesuatu untuk diriku..rasanya kalu dihitung-hitung, tidak mampu ku membayarnya..Maafkan fana ma, yah..terima kasih sebab terima segala fana seadanya..btol kata org2 tua "kelebihan itu perlu disyukuri, kelemahan itu perlu diredhai"..mereka terima kita segalanya tanpa mengharapkan pape balasan.



2. Iklan "i'm ok"..
Iyee, tiap kali aku berada di perak aku msti akan call mamaku..wktu aku  tanya mama aku shat ke tak, ok ke tak. , msti dia akan jawab "ma ok, ma shat" tp tiap kali ma tnya aku plk soalan camtu msti aku akan jwb "arini rasa cam nk demam la", " ma, rasa xok la skrg ni"...tanpa ku sedari kata-kata ku td telah menimbulkan seribu kerisauan dlm diri ibuku tetapi dia sedikit pun xmahu aku risau tentang keadanya..ma, maafkan fana yer...terima kasih tuk segalanya..aku berdoa moga2x aku dipostingkan sebagai seorang guru di kawasan yang berdekatan ngan umah mama+ayah..xsnggup tuk berjauhan ngan mereka dan yang paling ku takuti ialah kesibukan yg bakal melanda apabila suda bekerja nty sehingga boleh menyebabkan hati + perasaan mereka tersinggung.. 

ya Allah, jauhikan diriku daripada menjadi ank yg derhaka...
sesungguhnya fana sayang mama + ayah teramat sangat.
i heart u so much..

5 ulasan:

najah berkata...

sedey2...mudah2an kita tidak akan menjadi anak yg mudah melupakn jasa ibu bapa kita..aminnn

~p/s: Ya Allah, Ya Rahman Ya Rahim...sebelum sempat aku menderhaka kepada ibu bapaku, Kau cabutlah nyawaku..dan apabila aku sudah bersuami kelak..Kau cabutlah nyawaku sebelum aku sempat menjadi penderhaka..matikan aku sbg anak yg solehah dan isteri yg solehah..amin Ya Rabb~

Tanpa Nama berkata...

amin..same2 la kite agak dijauhkan dr mjdi ank derhaka..

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

ninot: amin...suka ngan doa kamu ini:)

senydream: yup..moga2x kita xtergolong dlm golongan tersebut..

The Crow berkata...

sedihnye.. sob2.. tak perasan pulak tgk iklan ni. best! buat mengenang jasa mereka.

bg sy, no 2 tu lebih menyentuh perasaan..

(^__^)

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

the crow: yup..teramat menginsafkan bila tgk iklan ni..