*-*

Daisypath Anniversary tickers

Selasa, 15 Mac 2011

Kelate Mali!!!Sambungan Nothing..

Jeng ... Jeng.. Jeng..
minggu lepas (11-13hb Mac 2011) aku telah membawa diri ini ke negeri serambi mekah iaitu kelantan..
kawe try kecek klate k *mung jgn tatau, kawe kelik kelate ni tau*hehehe
kawe kelik klate ni pn sbb kawe ikot kawan kelik umah dia yg kat rantau panjang..
nk cakap bahawa RANTAU PANJANG SYIOKKKKKK!!!
tp waktu kawe kt sne, ujan sokmo je..
so gambo pn xbpe nk ada sgt la...
ini jelah antara gambo2x nyer..

motip letak gambo camni sebab nk perkenalkan background tue adalah banjaran titiwangsa..
gambo ditangkap semasa otw nak kelik klate..
singgah jap kt perhentian titiwangsa..
pnat men"drive" la kata kn..tp bkn aku peng"drive" nyer..
aku hanya peng"tido" sahaja..

hari kedua : jalan-jalan kat rantau panjang..
tp hujan saja..xbpe nk syiok jln berhujanan ni..
background kat gambo ni ialah sungai golok..
bangunan belakang tue ialah milik THAILAND okie..
nak seberang sungai tue hanya lah dikenakan cas 2 riyal sahaja..
murah kn..xsampai 10 hengget da smpi negara len..
ala-ala g oversea gitu pastu xyah pkai visa pn


hok bangunan ni nama nyer masjid beijing..
aduh, cantik sungguh masjid ini!!seni bina china tue..posing jap ambk gambo sebelum kelik tanjong malim..

kat kelantan, kne la sopan santun + ayu gitu.
ner la tahu towkey emas nk jadikan menantu ke..hehehe..
bertuah idup kn2x..*nada bergurau okie*


sama je gambo kat atas..tp saje edit bg len ckit kaler nyerrr..
first time pkai skrit ni,amacam ok x?

ini otw blk tanjong malim..
singgah jap kt resort tasik banding, gerik..
mmg sungguh indah ciptaan tuhan itu..
bayangkan di tengah2x hutan, ada tasik yg luas seakan laut gitu..
ajaib kn2..
ehem, lupa nk kenalkan..
inilah housemateku yg berasal dari kelatn..

pape pn, aku mula suda jatuh sayang kat anak-anak saudara mbr aku ni
cian diaorg, aku ni xbpe nk paham sgt kecek klate ni..
tp walau camne pn, aku rasa rapat je nagn diaorg ni..

secara tuntasnya, ley aku simpulkan bahawa kelantan itu besh walaupun pd mlm ari pekan rantau pnjg jd sunyi sepi..
pape pn, mcm2x ada kt sne..
len kli nk g sne, mmg nk bwk wet bebanyak la..hehehe.. 
ermmm, terima kasih diucapkan gak pd anis selaku pemandu pelancong aku + tukang belanja wet tambang + tukang belanja makan..(al-maklumlah, sem nk berakhir, wet aku mmg btoi2x sesak r kn2x)
tp dalam sesak2x bley plk aku beli 3 helai kain pasang + 1 jersi tuk apiz + cederhati berupa keychain murah + rempah tomyam + asam2x + 1skrit...adoiii..ini mmg napsu btol la..maka sekarang ni aku hidup umpama "kais pg mkn pg, kasi ptg mkn ptg" rasa seronok gitu hidup camni..*sentap*

12 ulasan:

Ajeyy Khalid berkata...

kelate negeri amboo weyyy ! hahaaa !

♥..cik_mas..♥ berkata...

ore klate ko...? hehehe :)

cik mas blajo je sane nak dkt 5 thn, berjalan tmpt tu pon x pernah.. hahahaha :P

kamu cntik n ayu dgn skirt. kualiti gambar jelas.

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

ajeyy: la ,iye ker??kt daerah pe umah u ni?

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

cik mas: dop..buke ore klate la..hehe..la, xpenah g sni ker?g la, besh tau..hehe..thx bg puji-pujian kt sy..hhehehe

AMMAR YASIR berkata...

Doh bila pulok nok mari jalang kat ganu?

qellissa berkata...

bestnya g kelantan..akk igt pana g rombongan ngan hariz sekali..rupanya lain ea?

a little less conversation berkata...

dulu mse dok syok2 cari brg2 kt rantau panjang tetibe dgr bunyi bom kt area sg golok..sok plak tgk masuk berita 4 org mati kena bom..huhu

alexa yussida berkata...

kelantan besh kan?:D hehehe...

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

ammar: ganu???bley saja..hehehe

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

qelissa: akak, yg tue lme lg la..hareez ngan bekerja keras crik wet ttue..hihihi

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

a l l c: la, iye ker??ngerii nyeee.tp sebaek r msa sy g sne, tade pape..

Halia Kentang @ Annpaan berkata...

aleza: yup..mmg tersangat best.rsa cam nk g lg jer